Power Building

Powerlifting for Powerliving

Power Building

Power Building, ili powerbuilding, je izraz koji se sve češće može naći na Google tražilici. Na neki način označava spoj powerliftinga i body buildinga, odnosno predstavlja powerliftere kojima je % tjelesnih masnoća dovoljno nizak da bi se čak uz kraće pripreme mogli spremiti i za bildersku binu. No, isto tako taj pojam predstavlja i bildere koji su dovoljno snažni da bi mogli konkurirati i na lifterskoj sceni.

POWER-BUILDING

Bilderi iz tzv. zlatne ere body buildinga redovito su trenirali s teškim težinama, a neki su se i nadmetali u powerliftingu, iako na tada još, neorganiziranim natjecanjima kroz neke sustave natjecanja. Recimo, Franco Colombo i Arnold Schwarzenegger redovito su dizali ogromne težine na treninzima. Neosporna je činjenica da se velika masa mišića, kao temeljna podloga za svako iole ozbiljnije bavljenje body buildingom ne može ostvariti bez treninga s teškim težinama.

Bar_bending

U novije vrijeme višestruki Mr. Olympia Ronnie Coleman u svojim počecima natjecao se kao powerlifter.

A kod nas, manje više je poznato da je Petar Klančir svoje prve korake ostvario upravo na powerlifting sceni i njegovi rezultati su još nenadmašeni. Za uspomenu ostaje rezultat s prvog natjecanja u Metalcu 2010. godine, kojeg je ostvario tada junior do 140kg, Petar Klančir s rezultatima: čučanj 320kg, bench press 220kg, mrtvo dizanje 280kg, sveukupno 820kg.

Danas na powerlifting sceni jedan od najpopularniji liftera je Dan Green koji izgleda kao da ima par tjedana do nastupa na bilderskoj sceni. Tu je i Konstantin Konsantinovs, te strongman Mariusz Pudzianowski.

ä1

 

KonstantinKonstantinovs_portada

 

303368592_e31a80f380

Ako gledamo prijenose natjecanja s IPF međunarodnih susreta tada možemo vidjeti da su skoro svi lifteri do one najteže kategorije upravo optimalno građeni, s minimalnim % tjelesnih masnoća. To je upravo i trend svjetskog powerliftinga, razvijanje maksimalne relativne snage. Jednom kad se postigne limit razvoja snage s obzirom na konstituciju tijela potrebno je programe treninga i ishrane prilagoditi optimiziranju snage,primjerice total od 800kg u kategoriji 120+ kg, treba težiti ostvariti i u nižim kategorijama, poželjno do 105kg, jer to su danas svjetski standarni.

A Stan Rhino Eferding je primjer da se može biti uspješan u oba sporta.

image-copy-795x1000

Leave a Reply