Način treniranja i izgled

Powerlifting for Powerliving

Način treniranja i izgled

Često se srećemo sa zabludama tipa: „Joj, ako krenem u teretanu i počnem dizati utege bit ću nabildan inapumpan, ne bih htio nikad tako izgledati.“ Ne znam je li to Arnold Scwarzeneger doista i rekao, ali često se citira njegov odgovor na bojazan da netko ne bi htio izgledati kao on: „Ne boj se, niti nećeš!“

Još je veća bojazan žena prije nego se odluče na odlazak u teretanu:“Izgledat ću neženstveno i kvrgavo!“

Yeah, right!

Zato žene radije vježbaju neke fancy programe s televizije gdje zgodne voditeljice ravnih prsiju i stražnjice promiču tamo neke fitness programe.

Nadalje, često se može čuti, a čemu sam svjedok još od prvih dana od kada sam počeo dizati utege, da žene ne vole ubildane dečke. Da, baš kao što niti muškarci ne vole sisate i guzate žene. Mo’š si misliti!

U teretanu svatko kreće sa svojom vizijom i ciljem. Sam dodir utega i dizanje istog ne producira automatski ‘kvrgavo’ tijelo. Naprotiv, put do takvog tijela je jako dugačak i trnovit. Početak bavljenja bilo kojom fizičkom aktivnošću može samo donijeti pozitivne pomake u nečijem zdravlju i izgledu. Dizanje utega će isprva učvrstiti tijelo, mišići će početi obavljati svoju funkciju, dobit će se određeni tonus. Ljudsko tijelo je razvilo jedan ekonomičan sustav održavanja: ono što se ne koristi to propada, to se odbacuje, i ako se mišići ne koriste oni s godinama atrofiraju. Zato je kod starije populacije česta pretilost, povećan % masnog tkiva jer se oruđe mladosti slabo koristi. U mladim danima čovjek je pokretan, aktivan, mišići rade svoj posao. No, ulaskom u poslovne vode sve je manje vremena za tu vrstu dinamike i mišići atrofiraju. Osim toga tu je još i jedan bitan faktor-hormoni. Genetski gledano, muškarac i žena stvaranjem potomstva završavaju svoj smisao postojanja i grubo rečeno mužjak je našao ženku, ženka mužjaka, potomstvo ostvareno ili je na putu, i više nema interesa niti unutarnjeg motiva za održavanjem one dinamike mladosti. I sve kreće svome kraju, polako ali sigurno. To je čista genetska uvjetovanost. No, taj proces se može odgoditi ili usporiti, kad god počeli sa sportskim aktivnostima. Ovdje pišem o dizanju tereta, konkretno powerliftingu, i stoga je moj naglasak na bavljenje ovim sportom.

Kada gledamo atletiku, odnosno trkačke discipline, vidimo da sportaši različito izgledaju. Razlikuje se izgled sprintera od dugoprugaša. Isto tako, ako pogledamo olimpijske dizače utega, bildere i powerliftere isto ćemo uočiti. A svi oni trče, ili dižu utege. Nije bitna aktivnost nego način na koji ju obavljamo, Način treniranja sprintera različit je od treninga dugoprugaša, trening bildera je različit od treninga olimpijskog dizača ili liftera. Dizači utega ne izgledaju nabildano, kao niti većina liftera koji se ozbiljno bave powerliftingom. Kažem ozbiljno, jer osim razvoja apsolutne snage treba posvetiti pozornost i razvoju relativne snage, da se sa što manjom tjelesnom masom podigne što više tereta. U fizici se masa definira kao umnožak volumena i gustoće, a u sportu se snaga može izraziti kao korelacija umnoška volumena mišića i gustoće mišića. Kod bildera je volumen mišića znatno veći nego dizača utega i liftera, ali je gustoća manja. Lifteri su volumenski manji od bildera ali su zato snažniji po jedini mase. To je sve produkt načina treniranja. U powerliftingu nije cilj hipertrofija mišića i veličina, nego snaga. Hipertrofija u powerliftingu je nužna samo u onom segmentu kad su određeni gabariti i parametri postojeće veličine ostvareni. U višu težinsku kategoriju prelazi se kada su ostvareni limiti postojeće kategorije. U vrhunskom sportu postoji cijeli niz varijabli oko planiranja treninga, ali generalno rečeno, za većinu populacije koja se želi baviti powerliftingom vrijede ova načela.

Zato, ako trenirate powerlifting nećete postati nabildani ili neženstveni ako su u pitanju žene, naprotiv, Powerlifting trening izgradit će ne samo skladno tijelo, nalik grčkim kipovima, nego će razviti i unutarnje stanje snage duha koja se razvija usporedno s napredkom u treningu snage.

Mnogi lifteri na žalost ne znaju trenirati, ne mogu napustiti bilderske ideje treninga koje su negdje na netu pročitali,vidli, ili kopiraju nekoga iz teretane. Powerlifting trening je znanost i najčešće na internetu ne postoji pravipowerlifting trening program samo za vas. U razvoju trenažne znanosti u powerliftingu dosta toga se kopiralo izdizanja utega, miješalo s konceptima bodybuildinga i ono što ljudi rade su hibridni treninzi.

Leave a Reply